Retourneren aan Forza
Heb je een refurbished iPhone, iPad, Apple Watch, MacBook of Samsung gekocht? We hopen natuurlijk dat alles naar wens is. Mocht je toch iets willen terugsturen, dan kun je dat binnen 14 dagen eenvoudig en kosteloos doen. Je leest hier meer over ons retourbeleid en hoe je een product aan ons retourneert.
Retourvoorwaarden
Binnen deze termijn kun je een product retour sturen
Je kunt 14 dagen nadat jijzelf of een door jou aangewezen derde persoon (zoals je buurman) het product ontvangen hebt, je retour aanmelden. Hierna krijg je nog eens 14 dagen om je product naar ons terug te sturen. Je kunt dit zonder opgave van redenen doen.
Deze producten mag je retourneren
Een refurbished iPhone, een refurbished iPad, een refurbished Apple Watch, een refurbished MacBook, een refurbished Samsung en accessoires van deze devices mag je aan ons retour sturen. Het is dan wel belangrijk dat je de gehele order in de originele staat (incl. accessoires) en onbeschadigd terugstuurt. Dus bekijk het product gerust zoals je in de winkel zou doen, maar neem het niet volledig in gebruik als je niet zeker weet of je het wilt houden.
Dit kun je niet retourneren
In-ear headphones kun je niet retour sturen als je de verzegeling hebt verbroken. Het is niet zo fris om oordopjes die jij al gedragen hebt door te verkopen aan iemand anders.
Reparatie of omruiling van je device
Wanneer je je device wil laten repareren of er vindt een omruiling van het device plaats, dan hoef je de accessoires die je bij je order geleverd hebt gekregen (beschermhoes, oplader en kabel) niet mee terug te sturen met de retourzending.
Wat je moet doen voordat je een device retourneert
Als je een device retour stuurt, moeten alle instellingen die jij gedaan hebt weer ongedaan gemaakt worden. Anders kunnen we het device niet opnieuw verkopen. Daarom willen we je vragen om het volgende te doen:
- Maak een reservekopie van je persoonlijke gegevens
- Schakel ‘Zoek Mijn [Device]’ uit, anders kunnen we je product niet terugnemen
- Haal iCloud van het device af, anders kunnen we je product niet terugnemen
- Verwijder de simkaart
- Reset naar de fabrieksinstellingen
In deze handleiding lees je hoe je dat moet doen.
De beste manier om een device te retourneren
Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk om je product in de originele staat en onbeschadigd terug te sturen. Omdat een device onderweg beschadigd kan raken, raden we altijd aan om de iPhone, iPad, Watch, MacBook of Samsung in de originele productverpakking te plaatsen (het zwarte doosje) met daar omheen een stevige passende doos. Zo is de kans op een onbeschadigd retour het grootst.
Stappen in het retourproces
Meld de retour aan
Door je retour aan te melden kan jij je product snel, eenvoudig en gratis retourneren en breng je ons op de hoogte dat het pakketje eraan komt. Zo kunnen we snel overgaan op terugbetaling nadat we je pakketje hebben ontvangen. Je retour meld je eenvoudig aan via ons online retourformulier. Klik hiervoor op de gele knop 'Retour aanmelden'. Retourneren is ook mogelijk via het modelformulier voor herroeping, maar dat is minder eenvoudig en snel.
Vul de gegevens in en print het verzendlabel uit
Vul op het retourformulier alle gegevens in waar om wordt gevraagd. Bevestig daarna je retour om een verzendlabel aan te maken en print dit uit.
Bereid je product voor op de terugreis
Pak het product goed in. Gebruik het liefst de originele productverpakking en plaats deze verpakking in een stevige doos. Plaats het retourformulier in de doos, sluit hem goed af en plak het verzendlabel erop.
Gratis versturen
Retourneren kost in principe niets. Als je ons PostNL verzendlabel gebruikt en het pakketje naar een PostNL locatie brengt, wordt het gratis naar ons opgestuurd. Indien je op eigen gelegenheid de producten wenst terug te sturen, zijn de directe kosten wel voor eigen rekening. Het retouradres is: Forza Refurbished t.n.v. RMA Afdeling Graaf Engelbertlaan 75 4837DS Breda, Nederland
Retourstatus en terugbetaling
De status van je retourzending volgen
Via de Track & Trace code kun je het pakketje online volgen. Gemiddeld komen retourzendingen na 3 tot 5 werkdagen bij ons aan. Vanuit het buitenland kan dit nog wat langer duren. Het kan voorkomen dat je product volgens je Track & Trace is aangekomen in ons magazijn, maar dat je nog geen ontvangstbevestiging hebt gekregen. Geen zorgen, het kan tot 24 uur duren voordat we je retour in behandeling nemen. Heb je 14 dagen na afgifte nog steeds geen ontvangstbevestiging gekregen? Neem dan contact met ons op, zodat we (in samenwerking met onze vervoerder) kunnen uitzoeken waar jouw retourzending zich bevindt. 30 dagen na afgifte kunnen we geen onderzoek meer starten en bestaat er ook géén mogelijk meer op compensatie bij vermissing tijdens het verzendtraject. Neem bij twijfel dus tijdig contact met ons op.
Retour beoordelen
Nadat de retourzending door ons is ontvangen, bekijken we de staat van je teruggestuurde product en bepalen we aan de hand daarvan of er een eventuele waardevermindering is.
Terugbetaling
Na de beoordeling betalen wij je het aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) terug. Dit doen we zo snel mogelijk maar binnen uiterlijk 14 dagen nadat je bij ons hebt aangegeven het product te willen retourneren. We mogen wachten met de terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat je aangetoond hebt deze naar ons te hebben opgestuurd. De terugbetaling doen we via hetzelfde betaalmiddel als jij hebt gebruikt. Indien je aangeeft het bedrag via een ander betaalmiddel te willen terugontvangen, is dat ook mogelijk. Hiervoor worden dan geen extra kosten in rekening gebracht.
Heb je vragen?
Heb je vragen over ons retourbeleid? Aarzel dan niet om contact op te nemen. Stuur een e-mail naar servicedesk@forza-refurbished.nl, bel ons via +32 78 485 190 óf chat met ons op de website! Elke werkdag tussen 08:00 – 17:00 uur staat onze gemotiveerde servicedesk voor je klaar om vragen te beantwoorden.